Pagini

vineri, 22 februarie 2013

Gogosi




Ingrediente:

-250 ml lapte
-3 linguri zahar
-25 grame drojdie
-coaja lamaie
-500/550 grame faina
-2 pliculete vanilie
-cateva picaturi de esență vanilie
-2 oua intregi+un galbenus
-50-80 grame unt
-ulei
-zahar pudra







Laptele se încălzește puțin la cuptorul cu microunde. Peste, se adauga zahărul și drojdia. Se amestecă bine si se lasă 5 minute.



Între timp, se rade o lămaie.
Într-un lighean se pune faina, iar în mijlocul ei se va turna laptele cu drojdia, zaharul și coaja de lămâie. Maiaua formată se lasă aproximativ 20 minute.







Între timp untul se pune la topit. După ce se racește se adaugă cele 2 oua și galbenușul de la cel de-al treilea și pliculețele de vanilie. Se bat bine cu o furculiță și se toarna peste maiaua formată anterior.
Se frământă bine coca...atenție! trebuie sa fie cat mai moale, dar să nu se lipească pe degete!


Am acoperit ligheanul cu un prosop și am lăsat coca la crescut aproximativ 2 ore.






Am pudrat masa cu puțină faină și am întins coca (grosime-aprox.1cm).

Cu ajutorul unui pahar, am format gogosile, pe care le-am mai lăsat pe masă la crescut încă aproximativ 15 minute.

Am încins uleiul foarte bine, și le-am prajit în ulei până s-au colorat pe ambele părți.






După ce le-am scos,le-am pudrat cu zahăr.

Se pot servi cu dulceață, budincă, fructe de pădure...poftă mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu